התקשרו 052-8432569 מרכז קנגרו, רוטשילד 4, נס ציונה
שעות פתיחה: כל יום: 8:00am - 21:00pm
שאלות נפוצות טיפול הומאופתי בילדים

טיפול הומאופתי בבעיות נפוצות בקרב ילדים

רוב הילדים נולדים בריאים , ללא כל תחלואים. כשתינוקות נכנסים לגן בגיל כמה חודשים או שנה, הם מתחילים להיחשף לגורמי מחלה שונים, לוירוסים, לחיידקים ואז הם מתחילים לחלות. תדירות ההידבקות של הילד קשורה בחוסן הפנימי שלו , ככל שמערכת ההגנה של הגוף היא חזקה יותר כך ידבק פחות במחלות. ישנן מחלות שהן תורשתיות וגורם המחלה אינו חיצוני אלא “פנימי” אבל גם מחלות אלו יבואו לידי ביטוי רק כאשר המערכת החיסונית של הילד נחלשת. הרפואה הקונבנציונאלית מציעה טיפול תרופתי הנותן פתרון מיידי והקלה על הסבל של הילד אבל אליה וקוץ בה, בטווח הרחוק התרופות הקונבנציונאליות מחלישות את המערכת החיסונית ומשאירות את הילד חשוף עוד יותר למחלות.

ההומאופתיה מציעה דרך שונה במהותה להתמודדות עם מחלות אקוטיות וכרוניות , הטיפול הוא באדם ולא במחלה והתוצאה היא החלמה מלאה ולא רק דיכוי של סימפטומים ויותר מכך- חיזוק של המערכת החיסונית.

ישנם ילדים שיש להם נטיות מולדות שירשו מההורים, מחלות עור כמו אטופיק דרמטיטיס, אסטמה, אלרגיות הבאות לידי ביטוי בעור או בקשיי נשימה וכדומה… תינוקות שירשו נטיות למחלות כרוניות מהוריהם יחלו עוד לפני הכניסה לגן.

התינוקות האלו בעידן המודרני שלנו מהר מאוד הופכים להיות חולים יותר. איך זה יתכן? המראה של תינוק הסובל מבעיות עור הוא קשה מאוד להורים במיוחד אם הם סבלו מבעיות עור כילדים, ולכן הם מתפתים מהר מאוד להעמיס על הילד כל מיני משחות חלקן גם משחות קורטיזון המכילות סטרואידים. לרוב המשחות לא עוזרות הבעיה רק הולכת ומחריפה ואם בעיית העור נעלמת אז הילד באמת בצרות כי המחלה שדוכאה ע”י המשחות “נכנסת פנימה” ונפגעת מערכת חשובה יותר- בד”כ מערכת הנשימה – ואז בדרך כלל מתפתחת אסטמה נשימתית.

תינוקות וילדים אסטמטיים מטופלים באינלציות או משאפים עם ונטולין ובודי קורד המכיל סטרואידים למניעת ההתקפים, ברוב המקרים ההתקפים אכן נמנעים אבל רמת הבריאות של הילד נחלשת מאחר והאסטמה עברה תהליך של דיכוי ולא ריפוי, והמחלה שלפעמים “נעלמת” באורח פלא, אח”כ מופיעה בצורה אחרת בפגיעה במערכת חשובה בגוף. זהו טבען של מחלות שדוכאו ע”י תרופות, כל עוד לא מתרחש ריפוי מן השורש, המחלה רק משנה את צורתה וגורמת לנזק במערכת חיונית וחשובה יותר בגוף, היא לא באמת נעלמתכהומאופתית אני מעודדת ריפוי ולא דיכוי של סימפטומים, מצב בו כל הסימפטומים והסימנים נעלמים באופן מהיר אך קבוע ללא תופעות לוואי.  במקרים בהם מגיעים אלי ילדים או תינוקות שמקבלים תרופות קונבנציונאליות באופן קבוע אני דואגת להפחית תרופות באופן הדרגתי בשיתוף עם הרופא המטפל ורק לאחר שהושגה הטבה מהותית במצבו הבריאותי של הילד.הורים יקרים, אפשר גם אחרת, רוב הילדים שלנו נולדים בריאים בואו נעזור להם להישאר בריאים, ללא תלות באנטיביוטיקה, סטרואידים ואינלציות.

ילדים רבים מסתובבים עם נזלת מתמדת, עיניים אדומות, גרד ושיעול טורדני מבלי לקבל טיפול כלל. אחרים עשויים לקבל שוב ושוב אנטיביוטיקה לטיפול במה שנראה כהצטננות או דלקות אך למעשה אלו התקפי אלרגיה. ילדים שאובחנו כאלרגיים או כאסטמטיים מקבלים אנטי היסטמינים או קורטיקוסטרואידים, טיפול בעייתי מאוד שמדכא את המערכת החיסונית ובטווח הרחוק גורם לתלות ולהתמכרות לתרופות אלו.בין האלרגנים השכיחים ביותר נמנה אבק הבית – למעשה מדובר בחרק זעיר, הנמצא באבק ובמיוחד ברהיטים מרופדים ומזרנים, ונקרא קרדיט אבק הבית. אלרגנים שכיחים אחרים הם אבקות פריחה, נבגי עובש ופטריות, סוגי מזון שונים – בעיקר חלב, ביצים, משמרי מזון מלאכותיים וצבעי מאכל, פרוות או נוצות של בעלי חיים, עקיצות חרקים, וכמובן תרופות שונות. כאשר האלרגיה היא לאבק בית עשוי החולה לסבול מתסמינים במשך כל השנה ומצבו יחריף בעונות מעבר בחמסינים כשהאוויר רווי בחלקיקי חול. כאשר האלרגיה היא לאבקת פריחה יסבול החולה, בעיקר באביב.

בעוד שהרפואה הקונבנציונאלית מדחיקה את שרשרת התגובות הטבעיות של הגוף, הרי שההומיאופתיה מעוררת אותן ,ההומאופתיה למעשה מעוררת את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף וגורמת לו להגיב בצורה בריאה ונכונה. .ההומאופתיה שואפת לרפא את הנטייה האלרגנית לטווח הרחוק ולא מטפלת רק בהתקף אלרגני אחד או במניעה לעונה אחת, כלומר: הצלחה בטיפול באלרגיה או באסטמה תיחשב מצב בו ההתקפים פוחתים בתדירותם ובעוצמתם עד שנעלמים לגמרי, כמו כן גם מצבו הכללי של המטופל וחיוניותו צריכים להשתפר בעקבות הטיפול.

כחלק מהטיפול המונע, הרפואה הקונבנציונאלית ממליצה לחולים האלרגניים להימנע מהחשיפה לגורם האלרגני , הבעיה היא שאצל חולים אלו קשה ולפעמים אף בלתי אפשרי לזהות מהו הגורם האלרגני ויותר מכך ישנם גורמים אלרגנים שלא ניתן להימנע מהם כמו למשל ימי חמסין בהם האוויר רווי בחלקיקי חול… וכאן מצוי יתרונה הגדול של ההומאופתיה שלא מנסה להתגונן מול הגורם האלרגני אלא מרפאית את הנטייה האלרגנית ומחזקת את מערכת ההגנה של גוף האדם על מנת שיכול להדוף את הגורם האלרגני.

ההומאופתיה מביאה בחשבון את מכלול הסימפטומים האלרגיים, סימפטומים פיסיים נוספים ואת מצבו הנפשי, רגשי של המטופל. למכלול הסימפטומים האלו ההומאופת תרופה אחת ויחידה שתביא את הילד לאיזון פנימי שנגזרתו היא שיפור בכל הסימפטומים שעליהם דווחו ההורים (גם סימפטומים שאינם קשורים לאלרגיה כמו דלקות אוזניים, הפרעות קשב, בעיית שינה, בעיות רגשיות או כל סימפטום אחר) כי כאמור התרופה ההומאופתית היא הוליסטית ומשפיעה על האדם בכל הרמות פיסית-מנטלית ורגשית.

דילוג לתוכן