התקשרו 052-8432569 מרכז קנגרו, רוטשילד 4, נס ציונה
שעות פתיחה: כל יום: 8:00am - 21:00pm
מגיפת שלשולים והקאות בגן

מגיפת שלשולים והקאות בגן

אתמול בערב , בעקבות מגיפת שלשולים בגן של הבן שלי , כתבתי מכתב להורי הגן עם כמה טיפים שימושיים בנושא שלשולים. מגיפות שלשולים מאוד אופייניות בקיץ , אולי תוכלו להיעזר במידע הזה.

אז כמה מילים לגבי מגפות שלשולים והקאות: סיבות רבות יכולות להיות לשלשול, אני רוצה להתמקד בשני סוגים עיקריים: שלשולים ממקור חיידקי- שלשולים אלו מפסיקים ברגע שהגורם להם מסולק, למשל מים מזוהמים או מזון מקולקל .

חיידקים נפוצים הגורמים לזיהום כזה הם כולי רע, קולי, סלמונלה. הרעלנים של החיידקים מונעים את ספיגת המים בגוף, ברגע שהחשיפה לחיידק נחשפת בדרך כלל תוך כ24 שעות הגוף יתגבר על השלשול לבד.

לכן חשוב להדריך את הילדים להקפיד לשתות רק מים מסוננים מהמכשיר תמי 4(או מסנן אחר בעל תו תקן)בגן ולא מהברז כפי שראיתי שלא מעט ילדים עושים, לגננות אין שליטה מוחלטת בדברים מהסוג הזה אז כדאי שכל  אחד ידריך את הילד שלו.

עוד בעניין המים , להימנע משתיית מים שעמדו יותר מיום אחד בבקבוקים. דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו עם הילדים הוא שטיפת ידיים יסודית עם סבון אחרי ביקור בשירותים או בחצר, כשבאים במגע עם חול.

וכאן אני מגיעה לסוג השלשול הנוסף הבעייתי יותר. שלשול ממקור נגיפי, וירלי- שלשולים שנדבקים בהם כתוצאה מהעברת חיידקי צואה אל הפה דרך אוכל….ואלו כמובן נובעים מאי שטיפת ידיים נאותה. וירוסים מהסוג הזה יכולים לגרום לשבוע עד 10 ימים של הקאות ושלשולים , כאבי בטן וחום.

וירוסים מהסוג הזה הם מדבקים בצורה בלתי רגילה ולכן מדביקים משפחות שלמות…גנים שלמים….ולכן על מנת לשבור את הרצף של המגיפה הנוכחית רצוי מאוד לא לשלוח לגן ילד משלשל.

לפני שאני מגיעה לטיפים חשוב לי להציג שאלה מאוד חשובה : איך זה יכול להיות שישנם ילדים שנדבקים מרוב הווירוסים שעוברים בגן ויש ילדים שגם המגפות החזקות ביותר פוסחות עליהם? זה המקום שבו ההומאופתיה נכנסת לתמונה.

בהומאופתיה המטרה אינה להילחם בווירוסים או בחיידקים אלא חיזוק המערכת החיסונית של הילד כדי שיוכל להדוף את כל הטפילים לסוגיהם… אין דבר כזה בהומאופתיה “אני מצטערת זה וירלי רק מנוחה ושתייה מרובה” משפט שבטח שמעתם הרבה מרופאים בעבר…

לכן במקרים שהווירוס נמשך מעל 48 שעות אני מזמינה אתכם להתייעץ איתי. אשמח לעזור. במצבים שבהם השלשול לא חולף תוך יומיים ניתן להתאים לילד תרופה הומאופתית בהתאם לסימפטומים ולרמת החיוניות של הילד.

ישנן כמה תרופות הומאופתיות נפוצות שפועלות בצורה אפקטיבית ביותר המצבים כאלו, אני יתאר כאן את המאפיינים של כמה מהן אבל חשוב לא להתייחס למידע על התרופות כהמלצה אלא להתייעץ עם הומאופת קלאסי לפני נטילת תרופה כי יש חשיבות מכרעת להתאמה מדוייקת של התרופה והמינון למצב.

תרופות הומאופתיות נפוצות לטיפול בשלשולים והקאות:

Arsenic– תרופה שיכולה לעזור גם במקרים של הרעלות מזון, שלשולים בתדירות גבוהה יתכנו גם הקאות, שלשולים נוזליים וחומציים גורמים לצריבה. הילד יהיה בחרדה או באי שקט גדול. החמרה בלילה.

Podofillum-שלשול מיימי, צהוב ומסריח מאוד,כמויות עוצומות …אצל תינוקות ממש ישפריץ מהחיתול,עילפון, אפטיות,תחושת אי נוחות גדולה.

verat– מצבים של שלשול בכמויות גדולות ללא ריח ודחף אדיר להקיא, לעיתים השלשול וההקאה  הם בו זמנית. ואחרי התיאורים המלבבים….

 עוד כמה טיפים שימושיים שתוכלו ליישם לבד:

ראשית אם יש סימנים או חשד להתייבשות מיד לפנות למוקד או לבית חולים. אבל על מנת לא להגיע למצב של התייבשות יש כמה דברים שיכולים לעזור- אם הילד לא מסוגל לאכול אל תכריחו אותו, עיכול מזון הוא נטל גדול למערכת העיכול במצב כזה.

כן להקפיד על שתייה של מים מינרלים ומיצי פירות טבעיים , בעיקר מיץ גזר ומיץ תפוחים. אם לילד יש תאבון אפשר להציע לו אוכל עם תיבול עדין, מרקים, אורז, קרקרים, בננות ותפוחים.

תרופת הסבתא האפקטיבית ביותר אצלי בבית היא אורז ומי אורז משום שהם הם עשירים בעמילן ועוזרים לגוף לייצר חזרה צואה מוצקה

להימנע לחלוטין מקולה, שוקולד, מוצרי חלב ותבלינים.

בחורף אפשר להציע תה שומר או תה קמומיל , הם סופחים גאזים ומרגיעים את מערכת העיכול.

השלשולים שוטפים מהקיבה את החיידקים הידידותיים , חשוב לעזור לגוף להחזיר אותם על ידי נטילת נטילת פרוביוטיקה לילדים ולהתייעץ עם הרוקח לגבי המינון בהתאם לגיל ומשקל הילד.

אני מאחלת לכל המשלשלים רפואה שלמה

ואתם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה בנושא הזה ובנושא בריאות המשפחה בכלל.

דילוג לתוכן