טיפים לתזונת חורף

קטגוריה: אישי ושימושי תגובות: איו תגובות

בחורף קר וגשום ולכן אנחנו רעבים יותר , אנחנו נמצאים הרבה במקומות סגורים והסיכוי להדבקה בוירוסים וחיידקים גדול יותר. לכן חשוב שנאכל מזונות מחממים ומזונות

התומכים במערכת החיסונית ולהמעיט במזונות המחלישים את המערכת החיסונית ומייצרים ליחה.

בחורף רצוי לאכול מאכלים חמים ומחממים כמו תבשילי קדירה ומרקים ולהרבות בשימוש בתבלינים מחממים כמו- קנמון, שוש קירח, זנגוויל, כמון, כורכום.

שורשים וירקות ממשפחת המצליבים(כמו כרוב, כרובית ,ברוקולי, כולורבי,)ו/או ירקות כתומים הם המומלצים ביותר בעונה הזו.

מוצרי חלב הם בעייתיים כל השנה ובמיוחד בחורף, גם בגלל היותם מאכלים קרים וגם כיצרני ליחה , לכן רצוי להימנע מחלב ומוצריו.

פירות וירקות טריים

הקור מוריד את התשוקה לירקות טריים אבל זו לא סיבה לוותר על סלט עם ירקות חיים פעם ביום. הירקות הטריים מומלצים ליד תבשילים מדגנים קטניות או בשרים,

הסיבים התזונתיים יקלו על תהליך העיכול.

 מומלץ כמובן לצרוך ירקות אורגניים, נקיים מריסוסים וחומרים כימיים.

הירקות המומלצים בחורף: חסה וכל הירקות העליים . סלק גזר כרובית כרוב ברוקולי קולורבי וכל הירקות ממשפחת המצליבים.

אחת הדרכים החביבות עלי בצריכת פירות וירקות טריים היא לפתוח את הבוקר בשייק ירוק.

שייק המכיל בסיס של פירות מתוקים(כמו תפוח ובננה), כוס מים וחופן נדיב של ירק כמו חסה, פטרוזיליה , קייל , תרד או חוביזה המצויה בשפע בחורף בכל מיני שטחים פתוחים ,

גם בתוך העיר.

עלים ירוקים הם המזונות העשירים ביותר בויטמינים ומינרלים.
הטחינה הדקה של העלים הירוקים מאפשרת לוויטמינים ולמינרלים להיספג בגוף באופן המהיר והטוב ביותר.
השייק ירוק עשיר מאוד בסיבים תזונתיים – מנקה את מערכת העיכול ולכן משפר את הספיגה של הוויטמינים ושל המינרלים בגוף

לימון מוסיף המון

מומלץ להוסיף לימון בשפע לטחינה משומשום מלא ולסלטים לתה חם…בכל הזדמנות שיש כי בחורף יש לנו נטייה להרבות באכילת דגנים ומזון מבושל והתוצאה היא

עליה בחומציות הגוף .
תגובת הגוף ללימון היא בסיסית ומסייעת בהורדת החומציות.
הלימון עשיר גם בויטמין סי.
מומלץ להמעיט באכילת שאר פירות ההדר שהתגובה של הגוף אליהם היא חומצית.

ויטמין סי מצוי בכל פרי וירק טריים ובמיוחד בפירות טרופיים כמו מנגו, פאפאיה , קיווי, גויבה.

אינני ממליצה על תוספי מזון , אלא אם המטופל אינו מוכן בשום אופן לאכול פירות טריים ואם התגלו חוסרים שימו לב- עודף ויטמין סי עלול לגרום לחומצתיות יתר

ובעיקר לדלקות בדרכי השתן.

דייסות

לחובבי הדייסות, כאמור לא מומלץ להכין דייסות בחורף על בסיס חלב אלא על בסיס מים, דייסות כמו דייסת קווקר(על בסיס מים, קינמון ואגבה להמתקה), דייסות דוחן,

דייסת אורז או דייסת סולת.

פחמימות מורכבות

אנחנו הישראלים רגילים לימי שמש רוב ימות השנה ולכן החורף עבור רובנו עם האפרוריות והקור גורם לדכדוך קל ולירידה ברמות הסרוטונין.

כאן נולד הצורך העז המוכר לרובנו לצריכה מוגברת של מתוקים בחורף.

הדרך למתן את הצורך במתוקים היא להרבות באכילת פחמימות מורכבות עשירות בסיבים תזונתים ושילוב של פירות מתוקים בארוחות ביניים, על מנת ליהנות מתחושת שובע לאורך זמן. מזונות מומלצים מהקבוצה הזו: אורז מלא עגול או ארוך, קינואה, כוסמת, קווקר, שימוש בקמח מלא לאפייה.

מומלץ לצרוך גם קטניות כמו עדשים, שעועית מאש וכו, מומלץ להנביט את הקטניות כדי להקל על העיכול ולהפחית גאזים.

צריכת סוכר לבן מאטה את תנועת התאים  הלבנים ומשפיעה לרעה על המערכת החיסונית. לכן מומלץ להפחית בעוגות ממתקים וכו', כל השנה- ובמיוחד בחורף .

 

כמה תרופות סבתא למשתעלים והמצוננים

תה קורנית(טימין) – מומלץ לשיעול , היזהרו לא לחלוט את הקורנית אחרת התה יהפוך מר מידי.

תה קינמון ג'ינג'ר וציפורן – מקל על שיעול ומכייח.

אם מחלות החורף מגיעות אליכם הבייתה בתדירות גבוהה מידי והמחלות ממושכות(יותר מ48 שעות),

מומלץ להתייעץ איתי לגבי טיפול הומאופתי לחיזוק המערכת החיסונית . 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>