התקשרו 052-8432569 מרכז קנגרו, רוטשילד 4, נס ציונה
שעות פתיחה: כל יום: 8:00am - 21:00pm
טיפול הומאופתי בחרדה חברתית

“מאז תקופת הקורונה והסגרים , הילד השתנה הפך מילד חברותי לילד מופנם, סגור בתוך עצמו.
הוא ממעט לצאת מהבית , רוב הזמן משחק במחשב ולפעמים משחק עם חברים וירטואלים משחקי מחשב. כמעט ולא מזמין חברים , חוץ מחבר אחד, מופנם כמוהו שלפעמים הוא מתארח גם אצלו.
כשיש ימי הולדת של חברים אני ממש צריכה לדחוף אותו ללכת, הוא אומר שלא מרגיש טוב, כואבת לו הבטן….בסוף הוא יוצא נהנה, אבל כמה אנרגיה דרושה כדי להוציא אותו מהבית”.
זה סיפורו של לביא(שם בדוי)בשלוש שנים האחרונות, הוא היה בן 10 כשהגיע לטיפול הומאופתי ומצבו השתפר מאד עם הטיפול, היום הוא בן 13 ולשמחתנו, חזר להיות ילד שמח וחברותי , גם כאבי הבטן המסתוריים חלפו כלא היו.
מה מאפיין חרדה חברתית?
בשלוש השנים האחרונות פגשתי בהרבה ילדים הסובלים מחרדה חברתית. חרדה זו יכולה להתבטא בביטחון עצמי ירוד, חשש מביקורת חברתית, תחושה אמיתית או מדומה שאולי לועגים לו/לה, רצון להסתיר את עצמם, חרדת ציפייה לקראת כל מקום חדש או אירוע שיש בו אנשים עד כדי הימנעות מסיטואציות חברתיות, הרבה בושה ומבוכה, תחושה של חוסר שייכות או שונות ועוד שלל תחושות שלא מאפשרות לילד/ה לממש את הפוטנציאל שלו.
חרדה חברתית יכולה להיות מלווה גם בתופעות גופניות כמו דפיקות לב מהירות, כאבי בטן ושלשולים, רעד, הסמקה , כאבי שרירים ועוד.
לפעמים יש לחרדה חברתית טריגר אמיתי כמו חרם חברתי או התעללות שילד חווה מילדים אחרים, לכן חשוב קודם כל לברר עם הילד מה קרה, לייצר איתו שיח פתוח ולהקדיש לו זמן איכות בנפרד מהאחים שלו כדי לאפשר לו להתבטא בביטחון.
לפעמים חרדה חברתית מתפתחת סביב התפתחות מינית ויש בושה בגוף שמשתנה , בפצעונים או שיעור וגם כאן נדרש שיח פתוח עם ההורים שמסביר שגיל ההתבגרות הוא תהליך טבעי ומבורך וגם אנחנו היינו שם ומכירים את המבוכה שמאפיינת את הגיל הזה.
תקופת הקורונה העצימה את התופעה של החרדה חברתית אצל הרבה ילדים (וגם מבוגרים) בגלל הסגרים הארוכים והריחוק החברתית שנכפה על כולנו. בעיקר אצל ילדים שבדיוק נכנסו לכיתה א או בדיוק עברו בית ספר ונכנסו לחטיבה המעבר הזה היה מאתגר במיוחד. לילדים לא הייתה דרך להכיר ילדים חדשים והם שכחו מיומנויות תקשורת בסיסיות.
רוב הילדים חזרו לעצמם ולחברים אחרי הקורונה, אך יש כאלו שנשארו מאחור וחשוב היה לי לכתוב את הפוסט הזה כדי להגיד שבנוסף לטיפולים רגשיים או אימונים רגשיים , גם טיפול הומאופתי המותאם אישית לילד/ה יכול מאד לעזור לילדים עם חרדה חברתית להתחזק רגשית ולפרוח.
מהו טיפול הומאופתי בחרדה חברתית?
הטיפול ההומאופתי מותאם באופן אישי לילד או הילדה, למאפייני האישיות, לתחושות הגופניות הנלוות , לכל מה שמייחד אותו או אותה. כל ילד יקבל תרופה הומאופתית אחרת כי כל ילד/ה חווה חרדה חברתית בצורה שונה, כך ילד הוא עולם ומלואו.
התרופה ההומאופתית מעוררת את הכוחות המשאבים הטבעיים של הילד מחדש ומחברת אותו לכוחות האלו. התוצאה היא שינוי מהשורש ולא רק הקלה או שיפור רגעי.
טיפול הומאופתי משפיע בכל הרמות ולכן נראה שינוי לטובה בהתנהגות, בשינה, בשיפור רגישויות שונות לילדים רגישים מאד, ויסות רגשי וחושי, יציבות רגשית, ריפוי של סימפטומים גופניים נלווים והכי חשוב הוא כאשר הילד/ה מרגיש/ה טוב חוזרת שמחת החיים והיחסים עם האחים, ההורים והחברים משתפרים לטובה.
התרופות ההומאופתיות הן טבעיות, עדינות ואין להן תופעות לוואי ולכן מתאימות גם לאוכלוסיות רגישות כמו תינוקות , ילדים ונשים בהיריון.

דילוג לתוכן