התקשרו 052-8432569 מרכז קנגרו, רוטשילד 4, נס ציונה
שעות פתיחה: כל יום: 8:00am - 21:00pm
זהירות המדוזות כבר כאן!

טיפול הומאופתי בעקיצת מדוזה

עכשיו קיבלתי תמונה של ילד עם כוויה חמורה מאד ממדוזה אז ראשית היזהרו ופקחו עיניים בים כי המדוזוות כבר כאן! חשוב להיזהר ובעיקר לדעת מה לעשות במקרה של צריבה או כוויה ממדוזה.

מה במדוזה גורם לעקצוץ , צריבה ובמקרים חמורים לכוויה?

למדוזות ישנם תאים ייחודיים לאורך זרועותיהן הנקראים “קנידוציטים” , תאים מלאים בארס אשר כתגובה למגע הם מסוגלים לירות את הארס במהירות עצומה. רוב המקרים גם כאשר המגע עם המדוזה גורם לצריבה וכאבים הוא אינו מסוכן, מתי הצריבה הופכת להיות מסוכנת ודורשת קבלת עזרה ומעקב רפואי?

1.כאשר הכוויה מכסה לפחות חצי מהרגל, היד או כשהכוויה בפנים או באיברים אינטימיים.

2. בשלב מאוחר יותר אם הכוויה גורמת לשטפי דם ושלפוחיות.

3.כאשר הכוויה גוררת אחריה קשיים בנשימה, סחרחורת, בחילה או דפיקות לב חזקות. או חלילה פגיעה בעיניים זה מצב מסוכן הדורש פינוי לטיפול נמרץ.

איך לפעול כשמרגישים עקצוץ או צריבת מדוזה?

+ צאו מהמים ברוגע ומנעו צריבה נוספת.

+ הימנעו מגירוד או שפשוף אזור הצריבה ואל תגעו בידיים. יתכן שחלק מתאי המדוזה עדיין נמצאים על עורכם- גירוד או מגע נוסף רק יגרמו ליותר עקצוצים להחדרת הארס אל העור.

+ נטרלו את הארס – שטיפה ראשונית במי ים, ולאחריה שטיפה בזרם ישיר וחזק של מי ברז על אזור הצריבה. הזרם החזק יסייע להסרת התאים. גם כאן, אין לשפשף את מקום הצריבה.

+ להסיר את תאי המדוזה עם מקל או כפית.

+ לגבי שימוש בחומץ הדעות חלוקות, בעבר נחשב החומץ כתרופת פלא המנטרלת את תאי המדוזה שעדיין נמצאים על העור, היום ישנם גם מחקרים שאומרים ההפך- שחומץ מעודד את הפרשת תאי הארס ורק מחמיר את המצב…

+ טיפול הומאופתי עזרה ראשונה במקרה של צריבת מדוזה-

כאמור ברוב המקרים ישנה רק צריבה קלה בעור לא נדרש טיפול מעבר לשטיפה נכונה של העור.

אבל אם מדובר במקרה בו הצריבה מכסה שטח רב ורואים סימנים אדומים של זרועות המדוזה, סימנים שהולכים והופכים לשלפוחיות, זה מצב שמחייב טיפול.

להומאופתיה הקלאסית ישנה הכנה הומאופתית שמקורה בארס המדוזה וניתן להשיג אותה דרך בתי מרקחת הומאופתים בהזמנה מראש. הומאופתיה פועלת לפי עקרון דומה בדומה מרפא, כלומר חומר בטבע שיכול לגרום לאדם לחוש סימפטומים מסויימים , יכול לרפא אדם הסובל מאותם הסימפטומים.

ישנן מספר הכנות הומאופתיות נוספות ממקורות אחרים שמייצרים סימפטומים דומים וגם הם יוכלו לעזור במצב של עקיצת מדוזה ועקיצות בכלל, ההכנות ההומאופתיות מדוללות ופעולתן עדינה וללא תופעות לוואי ועם זאת נדרשת מיומנות הומאופתית מקצועית כדי להתאימן.

ההמלצה כאן מיועדת למצב חירום לטיפול הראשוני בלבד:

  • ההכנה ההומאופתית היא meduza30 בגלובולים . מומלץ לקחת כדור כל כמה שעות ביום של הכוויה ורק עד 3 פעמים במהלך היום הזה.
  • מומלץ למרוח שלוש פעמים ביום בימים הראשונים ג’ל קלנדולה הומאופתי על איזור הכוויה.
  • להמשך הטיפול מומלץ להתייעץ עם הומאופת/ית קלאסי/ת מוסמכ/ת.

מאחלת לכם קיץ נפלא ובטוח והמשך הנאה מהים!

המידע במאמר אינו מהווה המלצה גורפת או הנחיה רפואית והוא אינו מחליף חוות דעת / יעוץ / שרות רפואי. בעת הצורך, מומלץ לפנות לגורם מטפל מקצועי שיספק אבחון מקצועי.

אם המידע הזה הועיל לכם , אשמח אם תשתפו חברים נוספים.

דילוג לתוכן